onsdag 25 april 2012

Härliga vårdag

Vilken underbar vårdag vi har haft! Plötsligt kan man nästan smaka på sommaren... Och min pollenallergi har ännu inte gjort sin entré - i fjol var jag gravid den här tiden och kände då inte heller nämnvärt av allergin. Kan det verkligen vara så, att den kan vara borta för gott?! Det, om något, vore nästan för bra för att vara sant.

Det vackra vädret både lockade till promenad med trevligt sällskap och en liten inventering i uthuset här på gården. Då vi rev den gamla bondstugan både sålde och sparade vi en hel del saker. Bland annat sålde jag en gammal tallrikshylla för 30 euro - varför kan man undra. För det första såldes den allt för billigt och för det andra hade jag ju velat ha den själv i dag. I dag tummade jag lite på de gamla fönstren som legat staplade på hög några år nu och funderade om jag ska hitta på något med dem... Grejen är att jag älskar den lite avskavda stilen, men jag är ingen putsa-sandpappra-måla-slipa-tjej heller. Jag har till och med en gammal Singer-symaskin ståendes hemma i mina föräldrars garage sedan ett par år tillbaka, i väntan på att få bli ett bord. Tydligen tror jag att förvandlingen, en vacker dag, kommer att ske alldeles av sig själv.

Fast kan allergin försvinna så kan säkert jag få lite shabby-light flyt också. En annan, vacker, dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar