lördag 5 maj 2012

Gardiner

Det är ganska intressant att fundera över hur trenderna går i gardinsvängen. Då jag var barn fanns det just inget annat än den traditionella gardinskappan med sidogardiner i hemmen. Sen blev jag stor och flyttade hemifrån och hamstrade billiga panelgardiner på Jysk. Jag har något svagt minne av att vi hade en röd sidengardin med broderade bambukvistar - som jag på riktigt tyckte var fin. För bara nåt år sedan hade jag ännu svartvita panelgardiner med hollywood-ansikten på. Den kanske jag inte heller skulle hänga upp mera...

Nå, efter panelboomen återgick jag till skira sidogardiner i mängder, för att nu ha pippi på hissgardiner. Med en ganska osund relation till hissgardiner blev glädjen stor då Jotex sålde precis varenda hissgardin för en knapp femma för nån dag sedan. Perfekt - vi har ju en massa fönster utan gardiner i källaren! Klickklick bara. Som de här fina, fina som är på väg hem till mig. Blir perfekt i sovrummet!

Bild lånad från jotex.fi

Utöver hissgardiner är jag väldigt förtjust i sidogardiner med knytband. Nedan en liten glimt av vårt vardagsrumsfönster.


Hurdana gardiner gillar du?

4 kommentarer:

  1. Jotex är absolut ett bra ställe att handla på, speciellt eftersom vi har många fönster blir summan rätt oöverkomligt stor, men har man bara tålamod att vänta på Jotexs kampanjer så brukar det bli ganska vettiga priser. Jag är också inne på gardiner som knyts upp, gillar framför allt de med lite diskret text upptill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lätt väldigt dyrt att fylla fönstren i ett helt hem med gardiner, då är det bra med kampanjpriser! :) Texter på gardiner gillar jag också - då jag funderar lite närmare har vi nog gardinstexter i alla rum, hmm...

      Radera
  2. Jag gillar precis som du hissgardiner och gardinlängder med knytband. Surprise! :-) Tyvärr behövde jag inga nya gardiner just nu, annars hade jag nog klickat hem några från Jotex när de hade så billiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vem kunde tro att vi skulle gilla samma sorts gardiner?! ;-)

      Radera