tisdag 1 maj 2012

Badrumstankar

Första maj med strålande sol... Nu har den verkligen kommit, våren och med den vårkänslorna. Det gäller bara att komma ihåg att njuta av maj också, och inte bara vänta på sommaren.

Och på tal om IKEA. Det blir mycket möbelvaruhus nu, för så småningom bär det av till Tammerfors igen. Till stora badrummet i källaren lockar serien GODMORGON, även om jag sneglade lite på den nya badrumsinredningen HEMNES vid senaste besöket. Den är inte alls dum, men jag vet inte om kanten på tvättstället känns riktigt rätt.

HEMNES/RÄTTVIKEN Allaskaluste 2 laatikkoa IKEA Kestää vettä. Sopii märkätiloihin.
Bild på HEMNES-kommod lånad från ikea.fi

Tyvärr tror jag inte man kan få GODMORGON-kommoden i målad vit, bara högblank. Alltså skulle färgvalet troligen bli denna svartbruna.


GODMORGON/ODENSVIK Allaskaluste 4 laatikkoa IKEA
Bild på GODMORGON-kommod lånad från ikea.fi

Jag gillar nästan HEMNES bättre, men vi är som bekant två som ska gilla... Fördelen med GODMORGON är ju att det finns en hel drös med smarta tillbehör att välja mellan. Speglar, lampor, en eller två hoar, ben, skåp och alla smågrejer som korgar och lådor.

Lite svårt har jag ändå att släppa denna badrumsinredning, fast i vitt då.

Bild lånad från Björbo Badrum

Med andra ord är det inte alls lika självklart att välja badrumsmöbler denna gång som i somras då vi gjorde lilla badrummet här uppe. Men vem har sagt att det ska vara enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar