onsdag 30 maj 2012

Mera veranda

Äh, det ser ju så varmt ut ute i dag. Men när mätaren säger 8 och vinden viner runt knutarna känns det inte alls lika trevligt som det ser ut.

Fast vad spelar det för roll då verandabygget, som haft lite paus till förmån för brädslagning av fasaden, fortsätter. 

På tal om verandan. Jag är så barnsligt förtjust i den, trots att det är en helt vanlig och inte alls särskilt stor veranda. Mer eller mindre varje kväll släpar jag ut fårfällen, lindar in mig i en filt och placerar mig under kvällssolens strålar. Än så länge är det lite väl kallt, men oj, vilka kvällar sommaren kommer att bjuda på. Ojoj.

Kvällssolen, babyvakten och en Somersby.

Sen om någon undrar när jag ska sluta gå an om verandan så är svaret enkelt. Nån gång i september eller oktober, skulle jag tro.

2 kommentarer: