lördag 26 maj 2012

Möbelspaning

Vi var en sväng till Vasa för att handla byggmaterial häromdagen, och naturligtvis for vi via både Jysk och Masku för att peta lite på deras utemöbler. Jysks katalog kan jag utan och innan, men det blev en helt annan sak att se möblerna i verkligheten. Den matgrupp vi fastnade för allra mest hade jag inte ens noterat i katalogen...

Maskus enorma terassmöbelhav känner säkert de flesta till, men nog blir man besviken när allt är smutsigt och dammigt då man helst av allt skulle vilja provsitta. Å andra sidan behärskas ens impulsivitet och man låter troligen bli att riva åt sig det snyggaste bordet med glasskiva, då man ser precis hur det ser ut efter ett par dagar utomhus. Fast sådana problem är det kanske bara jag som dras med.

Hursomhelst. Där utanför Masku stod i alla fall denna ståtliga sak. OM jag skulle ha en hel massa pengar över, så skulle jag nog inte hinna blinka innan denna var i min ägo. Tyvärr kostar den nog några för många slantar för att komma hem till oss.

Bild lånad från Maskus katalog

Men alltså. Jag trodde jag ville ha en helt vanlig ute-soffa, men tänk så fel man kan ha. Det är ju en sån här jag drömmer om! Bilden gör den verkligen inte rättvisa, då sittdelen var helt enorm och mjuk och mysig och underbar. Har man tur så säljs den med sisådär 90 % rabatt till hösten. Då minsann!

2 kommentarer:

  1. Den där finns också på min önskelista, men som sagt ordentlig rabatt först, men sen så... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får bara hoppas att det blir en rejäl höstrea i år! :)

      Radera