söndag 20 maj 2012

Över och förbi

Pust, vilken dag! Zelected by Houze-partyt är till ända och åtminstone tror jag att alla gäster åkte hem nöjda, mätta och belåtna. Och kanske framförallt glada över sina inköp! Det är en speciell känsla att se sitt eget vardagsrum fyllas med den ena fantastiska saken efter den andra. Lyktor, ljusstakar, textilier och keramik som var så vackra att de bara ropade på en. "Jag vill bo här" kunde man nästan höra, om man lyssnade riktigt noga.


Vardagsrumsbordet fylldes till bredden. 


Att min uppskattningsförmåga på basis av en bild är ganska usel, konstaterade vi redan i några inlägg ner. Ytterligare ett bevis är de två vaserna (ser ni, där till höger i bild) faktiskt var rediga vaser. Jag hade inbillat mig två dricksglas ungefär. Väldigt fina var de hursomhelst, men denna gång blev det inget köp. 


Kuddar i massor! Undrar om inte alla köpte ett eller flera kuddfodral? Tror nästan det.


Nämnde jag att det fanns lyktor till salu?




Även om just dessa kuddar bara var på blixtvisit i min soffa så känns det oerhört lustigt att läsa texter som "less is more" och "keep it simple" hemma hos oss. Lite ironiskt sådär.


Om tre veckor står den där igen, den jättelika julgransbollen. Fantastisk. Ljuvlig. Underbar. Adjektiven räcker inte till hur jag än försöker. Magnifik!


Ett outlet-fynd fixades också! Säkert ingen som ramlar av stolen över att jag köpte ett X. Utöver klotet och X:et beställde jag också några kuddfodral. Naturligtvis lyckades jag inte knäppa nån bild av andra soffan där de fanns. Ivern tog säkert över just då.

Nu väntar just den soffan. Kuddlös för tillfället.

11 kommentarer:

  1. Och hos oss har leksaksinventariet utökats ännu en gång! :) Lite synd nog att jag inte kunde vara med idag! Vi hörs i veckan om menyn, dagen är måndag!

    SvaraRadera
  2. Ja, Wilmer har säkert fått en massa fina födelsedagspresenter! En annan gång kan du säkert vara med! Sen så hade hon inte "din" lykta med sig heller - lite trist. Vi hörs nu i veckan, kaffe hos oss nån dag!!

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha funnits hur mycket fint som helst på detdär partyt! Och den där silverbollen, ojojoj va snygg!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fanns hur mycket som helst och det blev riktigt svårt att välja bland alla pärlor! Nu sitter jag och är sugen på att testa att sälja zbh en säsong, hmm...

      Radera
  4. Tusen tack för att du tog dig tid att ställa till med partaj! Det var sannerligen mors vila. En ren njutning för både ögon och gom. Och ja Petra, det här skulle vara perfekt för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv!! Jag tyckte också det var riktigt roligt med partaj! Och mors vila också för den delen... Bokar du ett party om jag börjar..? ;-)

      Radera
    2. It's a deal!

      Radera
    3. Ojoj, the pressure! :)

      Radera
  5. Oj vad fina grejjer, vill också ha ett sånt party =) Värdefulla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns katalogen online, till och med priserna är med:

      http://np.netpublicator.com/netpublication/n66088710

      Inte Halpa Halli-billigt, men inte svindyrt heller. Klart du ska ha ett party! :)

      Radera
    2. Ser att länken inte funkar, typiskt... men gå via zbh.fi så hittar du katalogen.

      Radera