tisdag 22 maj 2012

På tapeten

Har ni sett att Boråstapeter har en ny kollektion vid namn Vintage? Alldeles ljuvliga tapeter, som plockade ur svunna tider. Lite sådär lantligt slitet och mycket romantiskt med storblommigt, handskriva texter och spetsbårder.

Som den här. Hur fint skulle det inte vara med denna på en vägg?

1631
Bild lånad från wallstore.se

Den här är också väldigt behaglig och vilsam.

1617
Bild lånad från wallstore.se

Den handskrivna, gamla texttapeten är verkligen mitt i tiden. Men här förstår till och med jag att livslängden kan vara något begränsad, då man kanske inte tapetserar om precis varje år...

1604
Bild lånad från wallstore.se

Hemma hos oss finns det faktiskt bara Boråstapeter. Vi fick väldigt bra service på Närpes golv, så det föll sig naturligt att tapeterna köptes därifrån. Plus att det var fullt sjå att välja ändå...

Utöver fågeltapeten i köket, som jag har tjatat mig blå om redan, så gillar jag vår fondvariant i vardagsrummet väldigt mycket. Den är helvit med stora blommor i silver. Nästan osynlig, men som blir alldeles glittrande då solen lyser på den. En lagom anonym tapet, som då och då (i direkt solljus) påminner en om vilket bra tapetval man gjorde för ett tag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar