lördag 19 maj 2012

Svisch

Lilleman och jag hade riktigt städflyt nu för en stund sedan. Dammsugning, dammtorkning och allt vad det var. Jag skötte själva städandet och liten kröp efter för närmare inspektion av noggrannheten. Toppklass, löd utlåtandet.

Sen kom tydligen en tornado förbi.

Joojoo, hemma hos oss hittar man allt från blöjor till läromedel
och plastblommor i skåpen. Kul, tycker lilleman.

Hade jag varit riktigt modig hade jag också visat alla skor som inte alls står i några prydliga rader längre och den omkullvälta leksaksbacken. Men nån måtta får det kanske vara på ärligheten...

Fast, om jag får spinna vidare på detta med välstädat och piffat, är det inte ganska intressant det här med blogghemmen? Är de alltid så där piffade och stylade? Blir soffkuddarna aldrig nersyltade? Ligger inga leksaker på golvet? Slokar inte krukväxterna? Nu syftar jag absolut inte på vårt hem - det har jag nog visat gång efter annan redan. Men de här riktigt stora bloggarna, som visar fantastiskt snygga foton på saker som ser ut att höra hemma i en butik eller i ett showroom, skyltat: ej för användning. Finns det sådana hem, riktigt på riktigt?

Anna-Lena skrev om det här för ett tag sedan och jag minns att jag tyckte det var skönt att läsa. Nu, sedan jag började blogga själv, fattar jag ju precis vad det handlar om. Vill jag knäppa en bild på något så är det faktiskt ganska enkelt att fösa undan det som inte ska vara med på bild ur kamerarutan och trycka på knappen. Eventuellt blåsa bort ett litet dammlager om så behövs. Jag som är en usel fotograf behöver inte ens bekymra mig om kvaliteten på bilden - för jag har ju inte direkt ingett några falska förhoppningar med läcker fototeknik.

Så kanske det inte alltid glänser i blogghemmen heller. Bara ibland.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu har jag läst ikapp en hel radda med inlägg som jag missat när jag varit på resa. Skönt att höra att andra bloggare tillämpar samma metod som jag vid fotografering ;-) Jättekul att du blev omnämnd i VBL! Jag diggar din blogg också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det brukar inte behövas många dagars frånvaro från bloggvärlden för att skrapa ihop en hel del att läsa i kapp! Tack för fina ord om bloggen! :)

      Radera