onsdag 9 maj 2012

ZbH

Något Tupperware-party har jag aldrig varit på, men jag har en god vän som då och då brukar bjuda in till olika hempartyn. I hennes vardagsrum har jag köpt både disktrasor och bh:ar, alltid med ett leende på läpparna efter en trevlig kväll.

För ett tag sedan började jag råka på trevliga kuddfodral och ljuslyktor av märket Zelected by Houze lite varstans på bloggarna. Google ledde mig rätt och inspirerad av min goda vän hade jag hastigt ett party inbokat och ett gäng glada väninnor på väg. Tyvärr satte sjukdom i huset käppar i hjulet för det inplanerade partyt och det hela fick flyttas fram. Sånt är livet, tänkte jag tills jag fick nytt datumförslag en hel månad fram, vilket kändes som en evighet då man redan gått och väntat som ett barn väntar på julafton.

Och det är just det som är så intressant. Besvikelsen över ett framskjutet hemförsäljningsparty. Hur många tantpoäng plockar man inte där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar