fredag 5 oktober 2012

Mera källare

Det är mycket som händer nere i källaren just nu. Stora, grå plattor täcker grovköksgolvet och i badrummet är alla väggar kaklade, men ännu inte fogade. Jag antar att intresseklubben gärna antecknar* att fogvalet denna gång blev vitaste vitt. Hur väl det färgvalet fungerar i långa loppet återstår att se.  Och på tal om vitaste vitt: Solvik har flyttat hem till oss. Förstås bor den ännu i sitt paket, men man behöver inte glutta någon stor stund för att förstå hur ljuvlig kommod det är. Rejäl och vacker.  

Efter den här dagen pryder dessutom de här rediga, grå stenarna den ena väggen i tv-rummet. 



De är kanske något ljusare i färgen än vi trodde, med det spelar ingen roll. Jag gillar idén att använda stenar och ruffiga ytmaterial i en källarvåning, där väggarna faktiskt är murade. På just den här väggen kommer en tv så småningom, vilket gör att just dessa stenar med all säkerhet kommer att bli rätt så påtittade framöver…

Och… helt i sin ordning och alldeles som vanligt svävar jag iväg och fantiserar om den stundande tapetseringen (jo, riktigt snart – men inte nu) så fort det kommer skeden i byggandet som är så här synliga, men jag ska försöka besinna mig. Det blir ingen tapetsering i morgon redan, hur gärna jag än skulle vilja. Det var nåt om grundmålning och sånt först. 

*ajaj, nog är det svårt med ironi i text. Men här är jag alltså väldigt ironisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar