onsdag 26 december 2012

Ett litet hej

Plötsligt har dagarna tre susat förbi och julhelgen börjar vara över för denna gång. Hur det gick till fattar jag nästan inte, eftersom jag tycker det bara var i går svetten lackade i affärerna på jakt efter de perfekta julklapparna...

Och visst, på tal om julklappar - precis som hos alla andra så bytte en hel del paket ägare här på julaftonskvällen. Lillemans andra möte med jultomten gick väldigt smärtfritt, och nog är det så att julefröjden allra, allra bäst upplevs genom tindrande barnaögon. Nästan lika spännande som för pojken, var det garanterat för mamman att se sin sons först trevande och sedan mera ivriga steg för att hämta paket efter paket. Inte bara pojken hade varit snäll, tack vare en mycket uppskattad julklapp sitter jag här med en krämig cappuccino i min hand. Inte illa eller hur?!



I dag har snön vräkt ner från en onödigt grå himmel, men vi gav oss ändå ut på en vända för att få lite frisk luft. Vägen ner från kvarnarna till oss erbjuder en fin liten runda där man kan gå hur många varv som helst med pulkan, utan att störas av trafiken.


Och - ett och ett halv år senare har vi äntligen vedkorgen med stort V i vår ägo. Jag har länge, länge sneglat på de här rejäla korgarna i återvunnet gummi. Tack vare fina släktingar på andra sidan potten så hittade den här rara hem till Kvarnbacken nu i dagarna. Jag tycker att den är oerhört fin på alla sätt och vis, och dessutom skräpar den inte ner lika mycket som så många andra vedkorgar gör.


Även om julhelgen börjar vara förbi så ska åtminstone två tredjedelar av vår lilla familj vara hemma under mellandagarna också. Det känns onekligen ganska bra med ett par extra lediga dagar. Vad jag och lilleman ska hitta på återstår ännu att bestämma, men vi håller tummarna för bra pulkaväder och trevliga mellandagsreor...

5 kommentarer:

  1. Kanske avstickare till Pixnebacken ifall ni har brist på program :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen varför inte?! I morgon? :-)

      Radera
    2. Passar oss! :) Välkomna fast redan från förmiddagen så inte tösen sover då ni kommer...

      Radera
    3. Bara småbarnsfamiljer tycker att tio på förmiddagen är en lagom tid för kaffefrämmande! :-) Vi kommer! Ringer om/när jag inte hittar...

      Radera