lördag 9 mars 2013

Vårkänslor

Det är väldigt, väldigt kallt ute, men det gör inget  - för solen skiner! Man kan nästan ana att den är på väg nu, vårvärmen. Jag försöker mota bort ångesten över pollenallergin som onekligen kommer att göra sig påmind, och njuter lite mer istället. 


Inredningsmässigt har våren kanske inte riktigt gjort sig påmind ännu, men med några pasteller kanske man kommer en bit på väg i alla fall. Den gamla favoriten bland kuddarna blev som ny efter ett varv i tvättmaskinen.



I övrigt svämmar hemmet över med barnböcker och duplo-lego just nu. Behöver jag nämna att just de sakerna mer än gärna får hålla till i källaren snarare än på vardagsrumsgolvet framöver?

Ser ni förresten den lilla rosa bollen på bordet? Det är en liten mini-kycklig som lilleman hittade i en låda häromdagen. Plötsligt stod den där, ovanpå ljuslyktan på utställning. Klart man är lite partisk när det gäller egna barn, men jag tror mig ana en liten inredare i den lilla 1,5-åringen.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kollade frakten åt mig :) Det känns nog aningen dyrt så hur gärna jag än skulle vilja ha den tjusiga glasboxen så får jag nog stå över. Knappast har du några problem med att hitta en ny ägare till den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem! Posten är inte alldeles billig, nej... Tack ändå, för visat intresse! :-)

      Radera