lördag 25 maj 2013

Inspirerad!

Jag vet inte om min lilla bloggrunda denna morgon gjorde mig mera upprymd än fylld av en känsla i stil med äsch, det där hade jag inte behövt veta om...

Anna-Lena skriver om accentfärger och längst nere i hennes inlägg uppenbarar den sig - Ektorpsoffan i turkos. Jag, trots mina frekventa besök på det stora varuhuset denna vår, har varken sett eller hört att det ljust turkosa överdraget har gjort sin entré. Men inte undra på, turkos är verkligen vårens färg. När butikerna svämmar över i mintgrönt och turkost, så blir det ju lätt så att man dras till "den nya färgen" och hakar på. Därav finns både byxor och solhattar (modell större och mindre) i dessa nyanser hos oss just nu.

Och alltså, hade det inte varit för priset så kanske också turkosa soffor. Men det är förstås att förhasta sig. Såklart.
Bild lånad från ikea


1 kommentar:

  1. Ha, ha, ja jag kände lite likadant när jag såg färgen på sofföverdraget. Det hade varit lika bra att inte veta att det fanns i den färgen, men nu blev jag så oerhört sugen! Men det kommer nog inte att hamna hos oss, det blir för dyrt med 2 st överdrag till 3-personerssoffor. Då köper jag nog hellre någon mera klassisk färg som kan hänga med lite längre.

    SvaraRadera