tisdag 11 juni 2013

Målning pågår

Om jag tyckte att huset med sin grundfärg var vitt, så får jag nog tänka om. NU blir det vitt. Vitaste vitt. Än så länge känner åtminstone jag mig nöjd, och val-våndan till trots så brukar det väl bli rätt så bra hur man än väljer. När färgen är på väggen så är den, och då är det egentligen bara att gilla läget...



Måste bara gilla talko. Det går så mycket snabbare med flera händer, så är det bara. Med tårtrester (efter finaste jobbtjejernas besök i går kväll) i magen så jobbas det kanske extra effektivt, vad vet jag. Räktårtan kan jag annars verkligen rekommendera - snabb, lättlagad och jättegod. Perfekt för midsommarbordet för den som funderar på sånt! Receptet hittar du alltså här.


I övrigt har jag konstaterat vilken stor skillnad fönsterspröjsen gör. Titta bara i köksfönstret, som just nu är utan - vilken skillnad!

1 kommentar:

  1. Ja, spröjsen gör verkligen mycket för husets utseende. Och färgen! Visst känns det som ett helt nytt hus när det får sin riktiga färg! Kul att tårtan smakade. Jag tror det blir en repris på den till midsommar hos oss.

    SvaraRadera