onsdag 21 augusti 2013

Höstkliet

Sommartid innebär sällan några förändringar i hemmet hos oss, eftersom intresset för att peta på med inredning sällan är särskilt stort när solen skiner ute. Solen värmer förvisso fortfarande, men nuuuu har ändå kliet i fingrarna börjat göra sig påmint. Jag ser så mycket vackert överallt, och jag väntar med iver på höstkollektionen från Zelected by Houze.


Vi har det ganska färglöst just nu, med mycket vitt, grått och beige - och nu börjar det bli dags för lite färg kan jag tycka. Lila och jag brukar vara trogna följeslagare när hösten kommer på, men i år vet jag inte.


Bilden här nedan är ganska mörk och skruttig, men den avslöjar i alla fall att både matta och gardiner håller sig i den ljusa delen av färgskalan. Och visst vore det väl roligt med något mörkt nu när vi går mot mörkare tider... 


...så jag tänker svart! På Jotex möts man av följande bilder, och nog skulle det sitta med romantiska krusiduller i svartaste svart. Kanske, kanske.

Bild lånad från jotex.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar