måndag 21 oktober 2013

Fingerkliet

Rycket att möblera om och fixa till levde vidare under helgen, och både datarum och gästrum fick sig varsin makeover. Till och med ett par fönster fick jag putsade, utan att det kändes allt för ansträngande. Nu är jag fullt införstådd med att det till detta inlägg borde ingå bilder, men tyvärr så hann jag inte under det där fem sekunders-spannet när allt var städat och i ordning, då jag borde ha passat på...

Istället bjuder jag på årets tomte från Zelected by Houze - Hubert. Snart är det dags - i år igen.

Tomten Hubert är över halvmetern lång och kostar 34,90 €.

Som vanligt så ser jag otroligt mycket framemot julen och pyntet, både hemmavid och lite varstans. Mörkret är verkligen påtagligt redan nu, då man knappt hinner hem efter en arbetsdag innan det skymmer - så nog känns en och annan stjärna i fönstren rätt så inbjudande inom en ganska snar framtid i alla fall.

Jag brukar inte överdosera julens röda och gröna färger, så därför tycker jag också att man kan tjuvstarta lite. Ordet vinterpynt var det någon som myntade häromåret, och det tycker jag är ett bra ord.

Snart så, snart är det dags att vinterpynta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar