lördag 23 november 2013

Också ett sätt att använda soffan

Favoritleken just nu är helt klart att bygga kojor och "murar", och det av det mesta som hemmet har att erbjuda. Även om just den här leken innebär ett visst efterarbete för mor, så kan jag inte annat än att nöjt titta på den energiska byggarn´.


Med lika stor iver som eftertänksamhet flyttas både kuddar och filtar, fram och tillbaka. Arbetet är hårt - vilket flåset skvallrar om - men så är det ju ofta med kroppsarbete av det här slaget. Utöver styrka, så fodras också en viss flexibilitet, då befintliga planer ändras och möbleringen byter fokus med jämna mellanrum.

 

Och voilá! Tjusigt värre, tycker två-åringen som anser sig färdig med sitt dagsverke och nöjt tar kväll.

4 kommentarer:

  1. Tack för din hälsning inne hos mig!
    Det där byggandet känner jag igen ;) Jag donerade barnen våra gamla sängtäcken. Tillräckligt stort takmaterial till kojorna :)

    Mona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, igår använde vår kille en matta som tak - månne ett täcke hade varit bättre?! ;-)

      Radera
  2. O ja, barnen är friska så länge dom leker säger man.
    Vad heter färgen som du har på soffmöblemanget? Färgen ser super fin ut.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt ganska fantastiskt att se på barns inlevelse i leken.
      Sofforna är vanliga Ektorp från IKEA, och om jag inte minns helt fel så heter färgen Svanby grå. Ha det gott!

      Radera