tisdag 28 januari 2014

Färgklicken

Okej, det är bara januari. Men ljuset! Ljuset är tillbaka - och med det någon form av sprittande vårkänslor hos var och varannan. Eller?!

Också inomhus börjar det synas att våren är i antågande. En av favoriterna bland mormors löpare är dessa lila, och vad passar väl bättre än att söka fram dem när ljuset gör sin återkomst?


Tillsammans med sin morfar valde två-åringen, omsorgsfullt intalar jag mig, en påse med blommorna nedan till min födelsedag för ett tag sedan. Krukan, lilla huset och till och med mossan gör en repris efter julblommorna, och jag gör mitt bästa för att hålla skapelsen vid liv så länge som möjligt.


Åtminstone i köket blir våren således lila, också detta år. För vardagsrummet har jag en annan färg i åtanke, men mer om det lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar