lördag 8 mars 2014

Mässan

Med många nya intryck, idéer och lärdomar lämnade jag dagens företagarmässa på YA i Korsnäs. För även om jag i första hand är en anställd arbetstagare, så finns ju nog mitt inredningsintresse och ZbH med sådär vid sidan om som ett extra företags-ben att stå på. Och visst blir man inspirerad av att höra på framgångsrika kvinnor!

Först ut i morse var Anna Häggblom, VD på Aveo. Jag satt nog smålog genom hela föreläsningen, för en så sprudlande och äkta företagskvinna får man nog leta efter. Heja! Och så eftermiddagens Maria Österåker. Hennes budskap, att våga, ringer fortfarande i öronen. Ja. Det är bara att våga - våga synas, ta plats, hitta kreativa lösningar och sen också att faktiskt ta betalt för det. Och - att vara snäll.

Mellan de båda företagsamma kvinnornas ögonöppnande framträdanden öppnades dörrarna för allmänheten, och ungefär 20 bord fyllda med allt från inredning & design till mathantverk & chokladbakelser tog emot. Många visade intresse för vad jag hade med mig, så det var riktigt roligt att stå bakom det här bordet och presentera ZbH.


Fanny var såklart också på plats och visade en del av det vackra som kan fås från House by F.


Såklart så passade jag på att kolla in andras grejer också... Och måste slå ett extra stort slag för nya MillVille! En av mina nära vänner har tagit steget och startat firman MillVille, i vilken hon skapar underbar grafisk design. Till barnkammaren handlades snabbt en 1,2,3-plansch med myror, och jag hade förstås kunnat ta hem mycket, mycket mera. Tryckta disktrasor, vykort och ljuvliga kökshanddukar i linne - alla med egendesignade mönster. Härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar