söndag 4 maj 2014

Lördagsshopping

Man kan bli lite vilsen i veckodagarna, med den senaste tidens helgdagar och korta veckor. Men, med en intensiv långhelg bakom så känner jag nog att nu minsann är det söndag. Söndag. Det är bra, för även om vi faktiskt har en hel vecka framför oss, så blickar jag redan mot nästa veckoslut. För ni minns väl vad som händer då?

Jo, det här:




Jag tar med mig vännerna Maria och Heidi och ställer till med galej nere vid fiskehamnen i Harrström, i det båthus som finns allra längst ut mot havet. Jag har laddat upp med grejer från Zelected by Houze både för direktförsäljning och på beställning, Maria säljer barnkläder och lovar fina erbjudanden och Heidi presenterar och saluför (äntligen) sin läckra grafiska design. Vi håller öppet  mellan tio och två, och alla är hjärtligt välkomna!

Just nu har jag således tagit hem ett litet lager med textilier, doftljus, ljuslyktor och andra presentartiklar, vilket innebär att jag kan sälja en del av våra produkter direkt. Naturligtvis tar jag också upp beställningar på resterande artiklar hela dagen, då med ungefär två veckors leveranstid. Vår katalog finns i digitalt format här, för dig som är intresserad av att titta närmare på Zelected by Houze redan nu.




Medan son och make var ute på äventyr nu i kväll, passade jag på att förbereda mina produkter lite, bland annat genom att planera och paketera presenter. Det är ju mors dag på söndag, och eftersom varje mor förtjänar lite extra den dagen, så vill jag förstås erbjuda färdiga gåvor till salu.




Men nog om mig, och mera om MillVille. Den häftiga grafiska designen, som man till exempel kan ha på sina väggar i form av planscher eller vykort, hittas här. Jag beundrar alla som vågar ta steget och satsa på något man brinner för, och min egen personliga favorit är just nu den här planschen.



Testhängde den i köket nu när jag äntligen fick hem en ram, men den ska såklart ner i sonens rum sedan. "Kakkamyror" var hans respons, men jag hoppas ändå att han förstår hur tjusig den är. ;-)


2 kommentarer:

  1. Det där skulle jag gärna få att rymmas i min fulltecknade kalender!
    Dessutom är H är min kusins dotter. Ska göra mitt bästa! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen, hoppas du hittar tiden!

      Radera