måndag 2 juni 2014

ENJO

Om någon hade sagt till mig för tio år sedan att jag en vacker dag gladeligen (nåja) skulle lägga ganska stora slantar på rengöringsredskap, så hade jag nog skrattat lite rått. Men, man kan ju ändra sig. Under åren har jag vid ett par tillfällen bekantat mig med rengöringssystemet ENJO, nu senast stod jag själv som värdinna för ett städparty - och jag gillar.

Utöver golvrengöringssystemet nedan (alltså det gula, inte gröna), så är jag mest av allt förtjust i tvättmedlet. Vår flaska har fyra månader på nacken, och den är fortfarande mera än halvfull, så i min bok snackar vi både miljö- och plånboksvänligt tvättmedel...


ENJO är alltså ett rengöringssystem, som erbjuder miljövänlig och effektiv städning, med enbart (kallt) vatten. Det är ett lite annat sätt att tänka (tvärtom!) när det kommer till städning, men med lite vana så går det bättre och bättre.

Helt kemikaliefritt kanske vårt hem aldrig blir, men en liten bit på väg är vi i alla fall. Det som en gång, för flera år sedan, började med en kökstrasa för att komma billigt undan, har i dag blivit ett allt mera välfyllt städskåp.

Och jo, den där första kökstrasan använder vi dessutom fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar