onsdag 12 november 2014

Lite nytt hemmavid

Att en storslagen förnyelseinspiration skulle ha infunnit sig är kanske att överdriva, men faktiskt så ramlade något litet fingerkli över mig senaste helg. Så pass att jag åtminstone bytte ut Marrakech-kuddarna (som har huserat i soffhörnen ett tag redan) till något lite mera neutralt i färgerna.

Denna gång fick vi en ny soffa utan nyinköp just nu, utan snarare med inköp som tålmodigt fått bida sin tid närmare året redan. Vilket i sig känns billigt och bra när man väl klipper lappar och fixar...



Och ja, jag gillar fortfarande tofsarna.



Och inte bara soffhörnen fick lite extra uppmärksamhet, köksbordet fick också ett ansiktslyft i samma veva. En gammal favorit bland mormors löpare får än en gång pryda bordet i väntan på något juligare, och jag inser att jag plötsligt dras till dessa icke-färger igen. Kanske det är årstiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar