tisdag 10 februari 2015

Blubb blubb

Vårt badrum nere i källaren är ganska... rymligt. Åtminstone än så länge, då vi inte ännu har skaffat det där bubbelbadkaret i ena hörnet som så fint och spa-aktigt fanns planerat på ritningen. Nu, några år senare, känns det onekligen som att antingen skaffar vi ett, eller så låter vi bli.

Så jag funderar och googlar badkar - samtidigt som jag inser att det är en snårig djungel med design, mått, kvalitet, vattenmassage, luftmassage, värmare, pris och allt däremellan. 

Bilden kommer härifrån.
Pris, ja. Egentligen söker jag ju ett extremt billigt kar, som gärna får ha de egenskaper som de dyrare badkaren har. Att det kanske inte är det enklaste inser jag förstås själv också, men likaväl går jakten vidare.

Bubbelbadsexpert, någon?

4 kommentarer:

  1. Bubbelbadkar, tror det är min "favoritmöbel" i vårt hus. Används kanske inte så ofta som jag inbillat mig men otroligt skönt de gånger det används, att det dessutom har plats för två gör det hela ännu bättre.

    SvaraRadera
  2. Är mitt i ett husbygge som för tillfället känns evighetslångt. Vi har också planerat in ett ganska stort bubbelbadkar. Så gott som varje fredagskväll då vi är på bygget och sliter, diskuterar vi de där underbara baden med avslappnande massage som vi ska få njuta av bara vi får huset färdigt och karet inköpt. :)
    Det här drömmer vi om: http://www.poolkungen.se/spabad/spa-780/spa-780-hamilton/
    Får se då om vi tycker vi har råd den dagen det ska beställas... Billigt är det ju inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog är det viktigt med drömmar när man bygger och sliter! Tack för din kommentar!

      Radera