lördag 21 februari 2015

Vårdrömmar och ponchons återkomst

Lördag.

I takt med uppmuntrande strålar och smältande snö börjar drömmarna om ännu en vår och sommar slå rot - även om vi inte har sett skymten av någon värmande, energigivande sol i dag. Och plötsligt kom jag på mig själv att sakna det där glittrande som hoppfullt tittat in och avslöjat varenda liten smutsfläck de senaste dagarna.

Jag tänker mig soliga eftermiddagar med en varm kopp kaffe ute på verandan, inlindad i, vad som spås bli vårens trendplagg, ponchon.


ZbH slår sig faktiskt för första gången nästan in på klädlinjen utöver inredningen. Jag säger nästan, eftersom den rosa filten här ovan faktiskt är utformad som en poncho - perfekt för de där mittimellanvarma vårdagarna, då man vill skippa jackan men ändå behöver något att kasta om axlarna. Och även om det nog är den rosa som lockar mig mest, så finns den att fås i beige, grå och vit därutöver.

En perfekt vårpresent till sig själv, kan jag tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar