lördag 14 mars 2015

Sommardrömmar

Jag gillar våra verandamöbler riktigt mycket, och vanligt sunt förnuft säger ju också att bord och stolar är mera användarvänligt som utemöblemang än en soffgrupp. Speciellt när man gärna äter en eller annan måltid ute i kvällssolen. Om man måste välja alltså. Fast det kanske man inte måste. Egentligen.

För ajaj när det här suget inte går ur mig. Tänk. Att. Kasta. Sig. I. Soffan. Ute. Samtliga möblemangbilderna nedan är dessutom på rea, bara en sån sak.

Bilder lånade härifrån

Så fort solen börjar värma så här överraskande som den gör varje vår eller när en och annan grön liten stjälk bryter sig genom det bruna torra, då vaknar mitt behov av en utesoffa. Sen håller det i sig, tills hösten är kommen och man åter nöjer sig med filtar och tända ljus i innesoffan istället. Och jag tänker okej, inte den här sommaren. Men nästa. Eller nästa efter det. Och så springer somrarna förbi och jag håller drömmen vid liv.

Fast förresten. Hur ofta brukar utemöbler reas innan säsong snarare än efter? Undrar om man inte ska ta det som ett tecken ändå? Ja?

2 kommentarer:

  1. Dina utemöbler är verkligen fina och matbord är bra att ha. Men skulle du ha rum med en soffa också där på altanen? För en soffa är verkligen skön att kasta sig i under kvällssolen. Jag hade också drömt om en soffa till vår villaterrass och efter att vi äntligen skaffade den har den verkligen varit i stor användning. Vi visste inte ens att vi verkligen hade så stort behov av en utesoffa. Jag rekommenderar varmt, du kommer inte ångra dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, nu blev jag riktigt, riktigt sugen på en soffa till just den här sommaren! :-) Den skulle inte rymmas där med bordet och stolarna, men på andra sidan huset (framsidan) ska vi också få till en uteplats så småningom. ;-) Då med sol dagtid, men det känns helt okej det också. Hmm...

      Radera