onsdag 10 juni 2015

Mitt i naturen

Vi bor grannar med ett gäng highland-kor. De är ståtliga, mysiga och finns då och då precis utanför våra fönster. Ibland mopsar vår lilla sex-kilos-hund upp sig och skäller på dem, så jag blev inte alls förvånad när hans skall skar genom frukostlugnet i morse. Men så lyfte jag blicken och tittade ut och insåg att det inte alls var korna som drog till sig uppmärksamheten den här gången. Och så räknade jag. En. Två. Tre.

Minsann hade vi inte tre stycken älgar på besök.

Älgar!


Så med lite skräckblandad förtjusning smög jag således ut på verandan och lyckades snabbtsnabbtsnabbt klicka ett par gånger med kameran. Först tog de ingen som helst notis om min närvaro, sedan blev jag så ampert utstirrad att det nästan blev obehagligt och därefter skuttade de vidare.


Älgbesök alltså. Också ett sätt att påbörja sin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar