lördag 24 oktober 2015

Att ta in lite höst också

Kottar och ett par grankvistar i en glasvas och så blev det plötsligt murrig oktober i vardagsrummet också.


Nu när vi närmar oss årets mörkaste tid, så är det onekligen naturmaterial som lockar. Det som pastellrosa och tulpaner symboliserar om våren, det får några kottar representera just nu tänker jag.

Jag vet inte, men kanske är det färgprakten utanför som har gjort att jag har känt mig tillfreds så pass länge, för egentligen är det först nu som jag börjar göra höst här inne. Men, bättre sent än aldrig. Nu börjar jag plocka och dona, gräva i mina textilgömmor och flytta på saker. Fluffa till det lite. Få undan glada sommartextilier och ersätta med något dovare. Och så en och annan ljusslinga för att pigga upp kvällsmörkret förstås.


Välkommen in, hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar