lördag 31 oktober 2015

Cult Design

Cult Design - du vet de gamla fyrkantiga ljuskopparna och tvålpumparna - har verkligen piffat till sig på senaste tiden! Jag beundrade den tjusiga stengodsservisen Gracilis en god stund innan jag faktiskt fattade att just Cult Design står bakom den.

Designer Björn Nilssons har gjort mönstret, som alltså skulpteras fram med oerhört stor yrkesskicklighet och många timmars tålamod. Alla moment görs för hand, vilket alltid får mig att uppskatta produkten i fråga lite extra. Riktigt hantverk och sånt.



Och jag blir förstås alldeles galet sugen på ett fat. Det stora ljusgråa.


Till exempel här kan man köpa. Just nu på rea dessutom.

Fattar inte riktigt vad det är med mig och fat. Och hur många man egentligen behöver.

Många, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar