fredag 9 oktober 2015

En fredag i oktober

I går kväll fylldes vår ungdomslokal till bredden då jag har bokat in hela 40 försäljare (rekord!) som alla gjorde sitt absolut bästa för att erbjuda morgondagens kunder fyndfyndfynd. Dessutom riktigt roligt när också säljarna får VIP-fynda, eftersom vi öppnar kassan lite i förtid för dem. Men i morgon ja, då slår vi upp dörrarna till årets loppis.

Och i väntan på att förbereda det sista i morgon bitti går jag runt med en känsla av mittemellan. Plockar lite här och fluffar lite där. Njuter av charmen som finns i en liten sexmånaders tösabit. Tänker och reflekterar.

Det har onekligen varit en fin fredag. I förmiddagens krispighet njöt jag (med en sovande lillasyster) en stund av höstluften och allt det vackra runtomkring. Det är något med doften i luften och förnimmelsen av gångna tider som gör den här byn snudd på magisk. Och havet förstås. När jag tänker på att det är just det här - min vardag - som blir mina barns barndom så kan jag inte bli annat än varm i hjärtat. Sanningar tål väl att sägas om och om igen? För det är en så oerhört vacker by jag och familjen har den äran att leva i.  






Och alldeles snart åker jag till staden för att gå på restaurang med fina kollegor. Så här mitt i hemmalivet är det synnerligen trevligt. Lite flärd sådär.

Skön fredagskväll till er! Ses vi kanske i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar