måndag 2 november 2015

Glänsande!

Nuförtiden är det faktiskt väldigt sällan jag köper riktiga inredningsmagasin i pappersversion. Dels är det dyrt och dels finns ju all inspiration man kan tänka sig på nätet. En av de sajter jag just nu ständigt återkommer till  är Expressens Leva&Bo, och det är också där jag har hittat följande bilder.

De har ju hängt med ett tag nu redan, metallerna i inredningen, och tydligen har jag lång startsträcka - för nu äntligen har ju jag också blivit överdrivet förtjust i varma metaller som koppar, mässing och brons.




Åh. Så. Fint. Det lilla sidobordet med ben i ek och skivor i mässing är riktigt tjusigt. Ek, alltså. Vi hade en större byrå i ek en gång. Och om jag måste definiera en gång här, så pratar vi kanske fem år tillbaka i tiden - då jag alltså hade tröttnat rejält och slängde den. Jomensåatt...






Både lilla sidobordet, prydnadsartiklarna här ovan och den här vackra lampan i betong och mässing kommer från Åhlens. Umeå, någon? Fast å andra sidan... långt bort innebär mindre belastning på plånboken. Gott så.




Riktigt lika långt behöver man i alla fall inte åka om man gillar den här bordslampan, eftersom den så småningom borde dyka upp på Indiska. Jag har ett par ljusstakar i samma stuk, och hur fina de än är så börjar jag faktiskt bli lite mätt på trianglar och diamanter - så den här lampan kommer nog inte heller att hitta sin väg hem till oss.




Men jo. Blänkande material i kombination med matta ytor alltså.

Ja tack, gärna.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om Leva & Bo. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra sajt är det, med massor av rolig läsning. :-)

      Radera