fredag 20 november 2015

Om föreningen nära mitt hjärta

Jag har väl aldrig varit någon hängiven föreningsmänniska. Med i någon styrelse jo, men helst i baksätet och utan att ta så stor plats. Men så flyttade jag hit - hem - till Harrström och så sa det poff och nu finns ett helt annat driv att göra något för och med människorna i min närhet. En glöd som gör det roligt att vara med och skapa och förhoppningsvis få vår gemensamma tillvaro att fyllas med en och annan liten ljusglimt och samvaro.  




Det är härligt det där, att försiktigt börja utforska och sedan också hitta vad som får hjärtat att slå lite snabbare. Och att sedan tillsammans med några andra likasinnade ha ynnesten att utföra det. Även om det inte handlar om förvärvsarbete och pengar, så handlar det om något ännu viktigare. Livskvalitet. För mig. Och kanske för någon annan också.

Och med det sagt, så är det hur roligt som helst att vi om några veckor både får låta julstämningen komma lite, lite närmare på årets julkonsert - för att några dagar senare arrangera shoppingresa till Björneborg.

Kom med du också! Här finns information om båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar