måndag 2 november 2015

Som motvikt till loppis...

Vi ordnade shoppingdag i vår UF-lokal i fredags och då är det ju ganska givet att man passar på att unna sig själv något också. Jag har en liten återkommande tradition att lyxa till det med något drömskt och vackert från Cream och Cornelia en gång om året eller så, och när butiken dessutom kommer till mig så ska man väl inte fundera allt för mycket...



Med andra ord, i min garderob nu. En gammalrosa bomullsdröm med spetsdetaljer och känslan jag bara hittar i just de här pärlorna till tröjor från det danska klädmärket. Eller som min vän Sofia sa när jag provade den. Jahaa, du provar?! Jag trodde att det var din. Och så blev den min.

Efter fredag blev det stilla allhelgonalördag i släktens fina sällskap och därefter söndag. På söndagar kan jag ibland känna mig lite rastlös. Den där känslan, när man vill att det ska hända något, utan att riktigt kunna sätta fingret på vad. Mannens förslag att tvätta fönster föll mig inte riktigt i smaken, då det egentligen för det mesta handlar om att jag vill komma ut ur huset lite. Få lite luft och byta miljö en stund. Sen, när den första hitta-på-något-lusten ger med sig så inser ju också jag att en Vasa-dag med två småttingar sällan kvalar in under benämningen skön och avkopplande söndag. Men, nu kanske den stadsklådan blev stillad för ett tag.

Och så blev det måndag. Regnig och dyster sådan, åtminstone om man går efter det yttre. Men det blir ju vad man gör det till, tänker jag och undviker fönstertvätten ännu en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar