torsdag 10 december 2015

Air Wicks nya ljus

Inlägget i samarbete med Air Wick och Buzzador

***


Jag gillar ju doftljus och har fortfarande ett skåp fullt med diverse ljus från när jag sålde Zelected by Houze, så av den orsaken har jag inte använt andra märken på flera år. Tills nu då, när mitt buzzadorpaket ramlade ner i lådan. 

Jag fick alltså hem några ljus från väldoftsmärket Air Wick för att testa dem, och egentligen hade jag inga förväntningar alls. Därför blev jag lite spak när jag höll i ett av ljusen och det plötsligt började lysa i varma toner av rött - jag hade visst hållit det så nära en lampa att funktionen aktiverades...



För jo. 

När man tänder ljuset så byter det alltså färg, riktigt på riktigt. Det doftar olika också, i flera nyanser av blommigt. Jag gillar doftljus som lämnar minnen i form av väldoftande rum långt efteråt, och det gör det här på ett alldeles lagom behagligt sätt. Men även om Air Wicks marknadsföring lyfter detta att ljuset hela tiden varierar i doft, så är jag nog mera fascinerad av färgernas skiftningar. Tjusigt värre!




Just det här ljuset heter Mystical Garden, och varierar mellan trädgårdsdofter som hallon och rosor. Det finns ett som heter Turquoise Oasis också, och det doftar lite mera åt saltvattenshållet. Enligt förpackningen ska brinntiden vara 25 timmar, och det tycker jag är godkänt. Och vet ni, när ljuset inte brinner är det fint ändå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar