måndag 7 december 2015

"Mamma, det blir riktigt rent så du kan nästan inte tro det"

Sällan är man väl pepp inför städning...

Men faktiskt, efter att ha satt lite skatteåterbäringspengar på ett par nytillskott i Enjo-familjen här hemma, så har det nästan varit ganska kul att testa vad de går för.




Jag har funderat på dessa båda dammhandskar ett bra tag, så i går då jag var inbjuden på julstuga hos min försäljare tyckte jag att det var dags. Det är ju inga billiga städredskap, så man tänker nog till både en och två gånger innan man slår till - men varje gång brukar jag vara så nöjd att just prislappen glöms bort. Och så slipper jag köpa kemikaliefyllda rengöringsmedel, vilket inte är så bara med små barn i huset.




Och samarbetet sen - iverhalten i medhjälparen har väl aldrig varit så hög. Efter fönsterkarmarna tog han sig självmant an lillasysters matstol, så gamla grötfläckar är numera ett minne blott. Eller ja, tills nya minnen i just den kategorin skapas, vid nästa måltid vill säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar