onsdag 16 december 2015

Vinterpynt

På en hylla i vardagsrummet står ett par inredningsfavoriter, både en fjolårsstjärna från ZbH och så den vackra evighetsrenen från Pentik.

Jag hittade dessutom ett "stickat" ljus i en låda - de som var så poppis för några år sedan att hyllorna på Halpa-Halli gapade tomma. Jag minns att jag lyckades haffa just det här ljuset som det sista ur hyllan, och kom mig därför aldrig ens för att tända det.



I år har jag varit ovanligt försiktig med juliga nyinköp i prylväg. Jag har faktiskt inte alls gått bananaz med pynt här hemma, snarare tvärtom. Vi har våra stornäsade tomtar, en och annan julblomma och så vinterpyntet, till exempel som det ovan.

 Och med det känner jag mig tillfreds och laddad med stämning. Om det bara ville komma lite snö.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar