lördag 9 januari 2016

Nytt på bord och i vardag

Det här, det är säsongens första tulpaner hemma hos oss. Ljuva är de - sådär som bara tulpaner kan vara när de mitt i smällkall vinter viskar om vår lite längre fram. Jag brukar ofta få för mig att jag har en massa olika favoritblommor, men varje gång januari kommer så rättar årets första tulpaner till sådana villfarelser. Klart det är tulpanerna som är bäst.




Med det nya året kommer också en liten förändring för vår del. Inte så stor, i alla fall inte för tillfället, men ytterligare några arbetspass tillkommer i min vardag - och det känns riktigt bra. Lite som att kombinera de bästa av världar, med både fortsatt hemmaliv med de två bästa småtyperna jag vet och värdefullt förvärvsarbete med sånt som jag brinner för. 



Så. 

Lika mycket som jag ser fram emot nästa veckas nystart, lika mycket njuter jag nu av veckoslut. Med färska, krispiga tulpaner på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar