onsdag 17 februari 2016

Väderbloggen

Den eviga väderbloggen - men jag kan inte låta bli. Just i dag kanske det inte är något att hurra överdrivet mycket för, men i dagarna två här tidigare har vintern varit så där som vinterdagar allt som oftast bara är i fantasin. Strålande, gnistrande och krispiga. 

Perfekta.






Vi har hållit till en hel del utomhus - jag med en liten i pulkan på släp och sonen i ivriga snölekar. Skidorna är inte riktigt lika intressanta som skridskorna ännu denna vinter, men det kommer. Att bara vara i det strålande solskenet och den gnistrande snön har räckt till, även om jag de senaste dagarna då och då har kikat in på Polkupeds skidpaket och tänkt att skidiver ganska långt följer med bra utrustning.




En annan som gillar snön är Nemo. Emellanåt kunde man tro att det är en liten valp som bångstyrt och ivrigt upptäcker vintervärlden, snarare än den blivande tioåring han är. Han får skägget fullt med snö och springer med hastigheter man normalt bara ser sommartid - fylld av entusiasm och glöd.




På tal om entusiasm.

Min glädje över det ljuvliga vintervädret har smittat av sig på en lillgammal, för sonen säger oj mamma, titta vad vackert det är ute med lite spelad entusiasm då och då. Så också i dag - även om jag inte riktigt delar samma iver över vad som bjuds utanför dörren denna ganska mulna onsdag, då jag redan saknar solens vackra strålar.



4 kommentarer:

  1. Så otroligt vackra bilder! ♥︎
    Gillar sådana väderbloggar!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig väderkvarn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är den inte ståtlig? En av de största i landet!

      Radera