tisdag 8 mars 2016

Maxomorra spring 2016 Drop B

Inlägget i stolt samarbete med Maxomorra.

Jag fortsatte den stora garderobsrensningen med båda barnens klädskåp, och minsann var det på tiden. På sistone har framförallt storebrors garderob varit alldeles upp och ner, med allt för små plagg blandat med nyare i rätt storlek. Och så ombytesivern i gossen - den som gör att kläderna aldrig någonsin har den minsta chans att hållas i ordning i ett alltför överfyllt skåp. Så jo, det var dags för en rensning.

Att rensa i barnens garderober är dubbelt på något sätt. Befriande på sätt och vis, att få bort sådant som inte längre funkar. Men samtidigt kan jag också tycka att det är lite vemodigt då man då och då tvingas plocka undan riktigt speciella plagg. Julaftonskläderna, födelsedagsoutfiten, favorittröjan... pärlor som symboliserar minnen och tid som aldrig kommer åter. Fastän det bara är kläder så blir en del plagg extra kära, så är det bara.

Och - på tal om speciella plagg.




För mig har det med åren blivit allt viktigare med bra kläder. Bra som i användarvänliga och ändamålsenliga, men också bra som i ekologiska och ansvarsfullt producerade. Ett av mina favoritmärken till barnen, Maxomorra, uppfyller båda dessa viktiga kriterier - och är ljuvligt pigga och lekfulla därtill. Det är förstås därför jag tycker att det är så oerhört roligt att kunna presentera ett samarbete med just dem.

Färg och mönster och lekfullhet - sånt som gör sig fantastiskt bra på små typer som man tycker om mest av allt i hela världen. Och i vårens kollektion hittar jag som vanligt många av de potentiella pärlorna, varav flera plagg dök upp i ett spännande paket hemma hos oss.

Som den här fina tröjan med huva och ficka på magen till storebror.






Den gladaste av tröjor till våren hemma hos oss alltså. Och för stunden också lite mera ordning och reda i klädskåpen.



Tack till Maxomorra! @maxomorra_official

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar