söndag 26 november 2017

Vinterpynt

Mitt flöde fylls med tomtar av alla de slag, och visst känns det att startskottet har gått. Hemma hos oss får åtminstone tomtarna vänta till nästa helg, men eftersom jag tänker vinterpynt snarare än julpynt, så har i alla fall något nytt plockats fram i vardagsrummet.




Ljusslingan med nakna glödlampor är precis en sådan som jag gillar just nu. Dessutom med timer, så jag slipper tända och släcka - vilket är utomordentligt bra för en som annars med lätthet glömmer antingen det ena eller andra. 

Och så massor med batteriljus förstås. Kvalitetsmässigt är de nästan lika fina som levande ljus numera, och helt utan brandrisk. 




Stjärnan är egentligen en gammal ljusstake, men jag har den upp och ner och föreställer mig att den är en tjusig prydnad istället. Funkar för mig, och definitivt för den här lilla tyllprinsessan också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar