söndag 28 januari 2018

Gåvor att vara tacksamma för

Tulpaner.



De hör januari till på något sätt. Krispigt pastelliga gillar jag dem - precis som buketten jag fick igår. Allra vackrast gör de sig förstås i aaltovasen, jag tycker som bekant om när det blir lite spretigt.




I bakgrunden skymtar också en av storebrors julklappar, som i och för sig är lika uppskattad av lillasyster. I nätet klättrar, hänger och klänger de, och eftersom vi har det mitt i huset där vi är mest hela tiden, så används det också mest hela tiden. 

Rörelseglädje, minsann.

2 kommentarer:

  1. Tulpaner, så fantastiskt vackra. :) Ibland sätter jag dem också i min aalto-vas, men bara om jag köpt tillräckligt många, för att få till ett snyggt sprät. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, fina blommor är det! Jag håller med dig, gärna ska det förstås vara många. ;-) Tack för din kommentar!

    SvaraRadera