måndag 2 april 2018

Påskrapporten

Långledigt.

Det blir ju ganska många lediga dagar radade på varandra över en påskhelg. Jag och barnen tjuvstartade dessutom med ledig skärtorsdag, så vi har minsann hunnit plocka på oss tillsammanstid. Och förstås kalastid i flera omgångar eftersom det, som jag har skrivit om tidigare, råkade sig så i år att lillasysters födelsedag inföll på långfredagen. 




På påskafton hade vi, som traditionen bjuder, gömt ett gemensamt påskägg modell större fyllt med godsaker inne, men jag som trodde att gömstället var fiffigt fick se mig besegrad av storebror som knappt hann uppför trappan innan han hade fått syn på det. Fast vad gör väl det, när lyckan är gjord över dess innehåll. Barnen hann dessutom samla på sig enorma mängder godis som påskhäxor och på eftermiddagen leva rövare nere vid byns båthus på vår traditionella korvgrillning där.

På tal om påskägg. Just det här påskägget nedan har inga godsaker i sig, men är alldeles bedårande rart ändå. Var och en med sitt, såklart.




Så jo. Nu får vi väl bara vackert konstatera att kalasgodsaker varvat med påskgodis har triggat ett väldigt otacksamt sötbehov hos familjens treåring. Jag är så tuuugen säger hon, och önskar sig kaka, choklad eller nåt annat smarrigt. Tror med andra ord bestämt att vi får ägna inkommande vecka åt att gömma undan och köra sockerfritt. Var sak har sin tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar