söndag 2 september 2018

Att uppleva vackra vyer

Inom en del branscher är arbetsresor mera regel än undantag, men sådan är förstås inte min. Utöver fortbildningar och en och annan mässa som jag deltar i, hålls vi mestadels på hemmaplan jag och min klass. 



Men inte den här veckan.

I morgon bitti väljer vi, istället för klassrummet, varsitt säte i en buss och sätter kurs norrut. Det är mitt tredje år med samma klass, och nu bär det av på lägerskola. Vi har förberett oss, såklart. Bekantat oss med våra utflyktsmål, gjort packningslistor och gemensamma ramar för vad som gäller. Lärt oss massor om samer och renar och ruska, även om det mycket möjligt inte är så färgsprakande riktigt ännu. 

Och jag, min vana trogen, ser framemot magiska vyer. Med stigande ålder njuter jag allt mer av naturens spektakulära skådespel.




Den här veckan byter jag således mina vyer för en stund - även om jag är säker på att de är precis lika magiska här på hemmaplan också. Som dem jag och min vän (som också tog bilderna) fick njuta av ikväll, i den ljumma septembersolnedgången. Att det kan vara så vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar