måndag 22 oktober 2018

Möblera om i vardagsrummet

Ibland så förvånar man onekligen till och med sig själv - annat kan jag knappast säga om dagen, då jag helt plötsligt fick för mig att möblera om i vardagsrummet.

Vi har haft sofforna vända mot varandra i alla sju år som vi har bott här hemma. Egentligen så har jag inte ens tänkt att man skulle kunna ha dem på något annat sätt, eftersom vi har öppen planlösning med så pass få väggar att ställa dem vid.

Ända tills jag överrumplade mig själv med en chansning och vände upp och ner på rummet. 




Vitrinskåpet med allt vårt gamla arabiaporslin bytte vägg med teven och ena soffan fick ny placering. Och jag känner mig överraskande nöjd. Tydligen kan man ha det så här också. 

Att julgranens givna plats dessutom slog mig säger i övrigt något om tidens föränderlighet. Var det inte alldeles nyss sommarhetta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar