lördag 20 april 2019

Att fira påsk

Egentligen är jag inte så påskig av mig. Vi har det inte särskilt pyntat här hemma, och inte har vi några större måsten i kalendern över påskhelgen heller. 

Men två rara häxor har vi, vars kannor blev överfulla i takt med att tiden tickade mot eftermiddag. En hel årsförbrukning, analyserade den större, och knappast har han helt fel. 



Dessutom kom faktiskt påskharen på besök senaste natt. Tur var väl det, för storebror började leta direkt han vaknade. Den tradition man en gång har infört behöver hållas i minnet, kan vi konstatera. I år väntade bland annat två ludna tippor i ägget, och inte fick de någon dålig plats inte. Mina gula tulpaner fick gott sällskap, och båda barnen var rörande överens om (för en gångs skull) att det är där de små fåglarna hör hemma.





I samma veva som påskharen smög förbi hittade jag också dessa söta i mina gömmor. De är barnens egentligen, en gåva av storebrors gudmor, men jag låtsas ändå att de är mina. Så lillasysters intensiva förslag om placering nere i hennes rum till trots har de sin givna plats på mormors löpare på köksbordet.




I år säger jag som Ernst - i det enkla bor det vackra. Helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar