lördag 25 maj 2019

Morsdagspresenten

Det börjar vara ett par veckor sedan morsdag redan, men några rader om årets present hade jag ju faktiskt tänkt skriva. Egentligen kände jag mig rätt så fantasilös inför årets morsdag, eftersom jag hade så svårt att hitta på vad våra mammor skulle få. Man vill ju gärna att gåvor ska ges med eftertanke, och längelänge stod just de tankarna absolut stilla.

Tills idén med en riktig tavla ritad av barnahand slog mig. Tomma canvasdukar och tusch, i kombination med ett par ungar på någorlunda gott målarhumör levererade således en överraskning med ovanligt mycket personlighet. 




Tavlan halverade jag rakt av, och barnen tog sig an uppgiften på stort allvar. Blommor, prispallar, medaljer och strålande solsken plitades ner, och spänningen i att måla direkt på tavelduk gick nästan att ta på.

Och visst tycker jag att det var en rätt så trevlig morsdagsgåva. Nästan så man kunde ha en själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar