onsdag 26 juni 2019

Favorit i repris

Jag hade googlat pavlovarecept ett bra tag innan det slog mig att jag faktiskt skrev några rader om mitt senaste möte med marängbakverket här. Och eftersom jag inte är den som läser recept så noga så var jag alldeles tillfreds med min egen light-version med lista på ingredienserna.

Fem minuter senare hade jag och flickebarnet marängsmeten i ugnen, och eftersom jag dessutom var ovanligt tydlig med ugnens roll i det hela förra gången så gick bakningen  extremt smidigt. Dessutom levererade frysen både blåbär och hallon som sällskap till de färska jordgubbarna, så visst blev det en smarrig pavlova den här gången också.


Därefter fick lillasyster storhetsvansinne som bagare och rev dessutom till med en plåt muffins med halloweentema, och bara en sån sak livar ju upp vilken mulen onsdag som helst, kan jag känna.


Mamma, jag kan! Och visst kan hon, med viss assistans. Hon blir allt större, hon också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar