söndag 16 juni 2019

Gyllene tider

I samarbete med Aktion Österbotten.

Allra längst ut i byns hamn står vårt båthus. Jag säger vårt, men menar inte vårt som min familjs, utan vårt som bybornas. 


Båthuset är ungdoms- och hembygdsföreningens, och här kan man stråla samman för träffar, möten eller allehanda festligheter. Det är inrett med bord och bänkar, och utöver den spektakulära tavla som havet utanför bistår med så finns också museala föremål från bland annat säljakt här. Eftersom vi också har ett servicehus med kök och toalett alldeles bredvid så passar utrymmet ypperligt för nästan vilken tillställning som helst. 

Och just i går kväll hade jag och min vän Sofia bokat det för att ordna en sommarfest. Alldeles innan gästerna anlände sprack molntäcket upp och vi fick alla njuta av en vacker sommarkväll nere vid havet. 



Mat, dryck, hav och kvällssol i det bästa av sällskap, helt enkelt. 





Tacksam är jag, att vi i vår lilla by har så fina utrymmen som möjliggör både små och stora stunder av gemenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar