torsdag 15 oktober 2015

Shoppingdag i Harrström 30.10

När man bor såhär på landet som jag gör, så är det förstås helt normalt att åka bil 40 eller 60 kilometer när en eller annan i familjen behöver nya kläder. Långt. Ibland är det inte heller så enkelt för alla att bara hoppa i bilen och åka till stan. Min erfarenhet är dessutom att jag som mor planerar klädinköp för barnen, men ofta glömmer bort mig själv - och gräver således febrilt i en tråkig garderob då det är dags att klä upp sig lite.

Så jag och min bundsförvant tänker tvärtom och bjuder in butikerna att komma till oss för en dag!* Att det är ny årstid på kommande (fast hujedamig för vinterkyla, egentligen) och kanske även nytt mode ger lite extra guldkant och den här dagen är det vi kvinnor som står i fokus, då samtliga av våra inbjudna försäljare saluför kläder för henne.

Med glädje presenterar jag således de fyra försäljare som kommer att fylla vår övervåning i lokalen med kläder för damer i alla åldrar om några veckor:

Cornelia, livsstilsbutiken i inspirerande miljö i Närpes, som saluför kläder i härligt romantisk och lantlig stil.

Friendtex, moderiktiga kläder som passar kvinnor i alla åldrar och som saluförs på hemmavisningar genom Nina Hollsten.

Caritas Kläder, klädbutiken från Pörtom som erbjuder något för alla damer.

och Minda My, Kvevlax-företaget som saluför kvinnliga och tidlösa kvalitetsplagg.




Så. Den 30 oktober mellan klockan 14 och 18 kan du ta hand om dig själv lite extra. Kom till Harrström och hitta godbitar till plagg och sätt dig sedan ner en stund och njut av de godsaker vi erbjuder i serveringen. Fredagsmys deluxe. Sådär personligen ser jag framemot att hitta de perfekta plaggen till vinterns alla festligheter. Jag tänker något nytt, något gott och lite samvaro - utan att svettas i stan dessutom.

Ytlig glädje är också glädje, eller hur?!

* Arr. Harrström Ungdoms och Hembygdsförening r.f.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar