måndag 12 mars 2018

Ny header

Jag gjorde ju en ny header för ett tag sedan, och visst var det väl dags för ett nytt utseende på bloggen. På den förra var både lillasyster och storebror riktigt pyttesmå, och man vill ju gärna att den första vyn som möter är sanningsenlig. Svartvitt med ljuv rosa den här gången, och jag känner mig ovanligt nöjd och tillfreds med lite förändring här inne. 




För första gången någonsin gjorde jag headern online istället för i mitt vanliga bildredigeringsprogram. Den är gjord i Canva, en ganska ny favorit både privat och på jobbet, som i princip gjorde arbetet åt mig -  och sånt är ju tacksamt då man är en sån som agerar på impuls och gärna vill se resultat snabbt.

Jag använde mig delvis av en av de färdiga designmallarna som finns i programmet, och testade mig sedan fram till hur jag ville ha namnet på bloggen. Man vill ju gärna se flera alternativ innan man vet vad som tilltalar mest och vad man faktiskt vill ha, och då är Canva en guldgruva kan jag tycka. Himla enkelt att komma igång, smidigt att justera och inget som krånglar till det.

Så yay, en ny header. Ganska kul att förnya sig, ändå. Hoppas att du också gillar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar