tisdag 1 januari 2013

Dagens fåtölj

Även om några möbelinköp överhuvudtaget inte är aktuella just nu, så kan man alltid drömma... Vårens nyheter dyker upp på webbshopparna, och hos Ellos hittade jag en riktig drömfåtölj. Jag vet inte vad jag har för dille på just fåtöljer, eftersom jag förälskar mig i den ena modellen efter den andra. Att vi inte har en enda i vårt hem känns just därför lite extra lustigt...

Modellen påminner lite om en annan som jag fastnade för i somras, men den här är nog snäppet vassare. Färgen, knapparna, de svarvade benen i naturligt trä - helheten är riktigt mitt i prick i mina ögon.

Bild lånad härifrån.

Den som brukar drabbas av pastellyra till våren, liksom jag, kanske också gillar den här lilla tjusiga - som en liten rosa karamell, nästan. Synd bara att det här är typen av stol som skulle dränkas i kläder... 
Bild lånad härifrån.
Och, kuddfodral kan man aldrig ha för många av. Eller...?!

Bild lånad härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar